ŽENA MEDVJED
Autor | KAROLINA RAMQVIST |
Prevoditelj/ica | Lana Momirski |
Kategorija | Beletristika |
Raspoloživost | Dostupno |
Godina | 2024. |
ISBN | 978-953-8169-67-0 |
Uvez | Tvrdi |
Broj stranica | 264 |
Format | 16,5 x 24 |
Regularna cijena | 20.00 € | 150,69 kn |
Cijena s popustom | 16.00 € | 120,55 kn |
Najniža cijena u posljednjih 30 dana: | 17,50 € |
FB price: | 16.00 |
Brza GLS dostava: 2-5 radnih dana
Besplatna dostava iznad 36€ (271,25 kn) za područje Republike Hrvatske
Plaćanje karticom ili gotovinom
Opis
Godine 1542. mlada žena Marguerite de La Rocque prati svog skrbnika na jednoj od prvih francuskih kolonijalnih ekspedicija u Novi svijet. Nakon seksualnog skandala na brodu biva kažnjena i napuštena na nenaseljenom otoku u sjevernom Atlantiku, gdje se suočava s divljim životinjama i vremenskim (ne)prilikama, preživljavajući unatoč svim izgledima. Stoljećima poslije, suvremena spisateljica nailazi na legendu o Ženi Medvjedu i postaje opsjednuta njome, neprestano razmišljajući o mraku, gladi, hladnoći i ženi s puškom odjevenoj u životinjsku kožu.
Pristupajući Marguerite na jedini način koji zna – pisanjem – autorica postaje svjesna vlastitog procesa pisanja: i kao štita od svijeta u kojem živi i kao načina razumijevanja istog. Autoričin život postupno se isprepliće s Margueriteinim, koliko književnom figurom toliko i plodom njezine vlastite mašte. Što više kopa po povijesnim arhivima, to nesigurnija postaje u to tko je zapravo Marguerite bila, kao i u vlastite motive da piše o njoj.
Napisana esejističkim stilom u duhu Marguerite Duras, Žena Medvjed meditacija je o ženskom iskustvu i činu pisanja te priča o preživljavanju – Margueriteina i spisateljičina. Karolina Ramqvist promišlja o tome kako je biti žena koja piše, kao i o tome što je priča i tko je ima pravo ispričati, omogućujući nam istovremeno da sami sudjelujemo u njezinu stvaranju.
Pisanje je ovisnost. Toliko sam puta pročitala tu rečenicu, no tek je sada shvaćam. Ono je bilo izlaz iz svake krize, kako velike tako i male, mamilo me da otkoraknem svaki put kad bih naišla na poteškoću, tako da je nikad ne bih morala riješiti već se samo predati tekstu. Moje je postojanje ovisilo o onoj jarkoj bijeloj svjetlosti koja se može podići iz stranice, no i o saznanju da nikad ne moram sudjelovati, da ne moram egzistirati pod istim groznim uvjetima kao svi drugi ljudi, jer mi, dok god imam pisanje, nitko drugi nikad neće trebati u životu.